З досвіду роботи вчителя математики та інформатики Трибко О.Б.
ВГОРУ ПО СХОДАХ, ЩО ВЕДУТЬ ДО УСПІХУ
Ми живемо в ХХІ столітті –суспільстві, в якому особливо цінуються:
· інформаційна грамотність;
· винахідливе мислення;
· вирішення проблеми;
· прийняття рішень;
· спільна робота в команді;
· ефективне спілкування;
· творчий підхід до справи;
· висока працездатність [1].
Сьогодні, з огляду на сучасні реалії, важливо організувати процес навчання так, щоб учень активно, з цікавістю і захопленням працював на уроці, бачив плоди своєї праці і міг їх оцінити.
Під активністю в навчанні розуміється така якість діяльності, що характеризується високим рівнем мотивації, усвідомленої потреби в засвоєнні знань та вмінь, результативності, відповідності їх соціальним нормам. Такого роду активність сама по собі виникає нечасто, вона є наслідком цілеспрямованої взаємодії й організації педагогічного середовища, тобто застосування педагогічної технології.
Щоб процес навчання став цікавим, значущим для педагога і для учня потрібно вдало поєднати традиційні методи навчання та сучасні інформаційні технології, програму Intel® «Шлях до успіху». Її головна особливість - комплексний характер, а саме:
· покликана розвивати і стимулювати навички критичного мислення учнів;
· надає учням можливість навчитися працювати на комп’ютері, використовувати ПК для пошуку інформації в Інтернеті, для малювання, письма, розв’язання математичних завдань та підготовки презентацій;
· вміння співпрацювати в команді, давати оцінку своїй роботі, вміння слухати та обґрунтовувати свою думку;
· допомагає навчатися і здійснювати свої мрії тим учням, які бажають стати успішними в ХХІ столітті.
В 2012-2013 навчальному році в нашій школі за рахунок варіативної частини навчального плану було введено курс «Комп’ютерні технології для місцевої спільноти» за програмою Intel® «Шлях до успіху» для учнів 8 класів. Заняття проводяться з дотриманням таких етапів:
І етап Плануємо
ІІ етап Виконуємо на комп’ютері
ІІІ етап Перевіряємо
IV етап Обговорюємо
На ІІ і ІІІ етапах комп'ютер постає у якості вчителя (джерело навчальної інформації; наочний посібник; тренажер) та у якості робочого інструменту (засіб підготовки текстів, їх зберігання; графічний редактор; засіб підготовки презентацій; обчислювальна машина)[2].
Восьмикласники, працюючи в парах саме на цих заняттях почали вчитися чути один одного, аргументувати та доводити свою думку, виконувати завдання за інструкцією (на початку занять складність полягала саме в чіткому виконанні інструкцій).
Вже через 5-7 занять (заняття – урок) учні, які не могли себе проявити або в яких була занижена самооцінка, почали реалізувати свої здібності, проявляючи лідерські якості, чим здивували не лише вчителя, а й своїх однокласників.
Приклади деяких учнівських робіт.
Поштова марка
Рис.1 Робота Феденюк Олени та Діхтяренка Дмитра
Оголошення
Рис.2 Робота Кабрери Анжели, Баришнікова Михайла та Нєсвєтаєва Валентина
Карта
Рис.3 Колєснікова Дениса, Красовської Ксенії та Зубка Ігоря
Коментарi