З досвіду роботи вчителя математики та інформатики Трибко О.Б.

ВГОРУ ПО СХОДАХ, ЩО ВЕДУТЬ ДО УСПІХУ

Ми живемо в ХХІ столітті –суспільстві, в якому особливо цінуються:
· інформаційна грамотність;
· винахідливе мислення;
· вирішення проблеми;
· прийняття рішень;
· спільна робота в команді;
· ефективне спілкування;
· творчий підхід до справи;
· висока працездатність [1].

Сьогодні, з огляду на сучасні реалії, важливо організувати процес навчання так, щоб учень активно, з цікавістю і захопленням працював на уроці, бачив плоди своєї праці і міг їх оцінити.

Під активністю в навчанні розуміється така якість діяльності, що характеризується високим рівнем мотивації, усвідомленої потреби в засвоєнні знань та вмінь, результативності, відповідності їх соціальним нормам. Такого роду активність сама по собі виникає нечасто, вона є наслідком цілеспрямованої взаємодії й організації педагогічного середовища, тобто застосування педагогічної технології.

Щоб процес навчання став цікавим, значущим для педагога і для учня потрібно вдало поєднати традиційні методи навчання та сучасні інформаційні технології, програму Intel® «Шлях до успіху». Її головна особливість - комплексний характер, а саме:
· покликана розвивати і стимулювати навички критичного мислення учнів;
· надає учням можливість навчитися працювати на комп’ютері, використовувати ПК для пошуку інформації в Інтернеті, для малювання, письма, розв’язання математичних завдань та підготовки презентацій;
· вміння співпрацювати в команді, давати оцінку своїй роботі, вміння слухати та обґрунтовувати свою думку;
· допомагає навчатися і здійснювати свої мрії тим учням, які бажають стати успішними в ХХІ столітті.

В 2012-2013 навчальному році в нашій школі за рахунок варіативної частини навчального плану було введено курс «Комп’ютерні технології для місцевої спільноти» за програмою Intel® «Шлях до успіху» для учнів 8 класів. Заняття проводяться з дотриманням таких етапів:
І етап Плануємо
ІІ етап Виконуємо на комп’ютері
ІІІ етап Перевіряємо
IV етап Обговорюємо

На ІІ і ІІІ етапах комп'ютер постає у якості вчителя (джерело навчальної інформації; наочний посібник; тренажер) та у якості робочого інструменту (засіб підготовки текстів, їх зберігання; графічний редактор; засіб підготовки презентацій; обчислювальна машина)[2].

Восьмикласники, працюючи в парах саме на цих заняттях почали вчитися чути один одного, аргументувати та доводити свою думку, виконувати завдання за інструкцією (на початку занять складність полягала саме в чіткому виконанні інструкцій).

Вже через 5-7 занять (заняття – урок) учні, які не могли себе проявити або в яких була занижена самооцінка, почали реалізувати свої здібності, проявляючи лідерські якості, чим здивували не лише вчителя, а й своїх однокласників.

Приклади деяких учнівських робіт.

Поштова марка

/Files/images/proekti/марка.jpg

Рис.1 Робота Феденюк Олени та Діхтяренка Дмитра

Оголошення

/Files/images/proekti/оголошення.jpg

Рис.2 Робота Кабрери Анжели, Баришнікова Михайла та Нєсвєтаєва Валентина

Карта

/Files/images/proekti/карта.jpg

Рис.3 Колєснікова Дениса, Красовської Ксенії та Зубка Ігоря

Програма Intel® «Шлях до успіху» надає нові можливості, дозволяючи вчителю разом з учнем отримувати задоволення від захопливого процесу пізнання, не тільки силою уяви розсовуючи стіни шкільного кабінету, але за допомогою новітніх технологій зануритися в яскравий барвистий світ навколишнього середовища. Таке заняття викликає у дітей емоційний підйом, навіть слабкі учні охоче працюють з комп'ютером.

Бібліографія
1. http://ito.vspu.net/SAIT/inst_kaf/kafedru/matem_fizuka_tex_osv/www/ENK/2011-2012/kompleks_new_magistru/lections/lection_4.htm
2. http://do.gendocs.ru/docs/index-27176.html
3. Офіційний сайт навчальної програми Intel® "Шлях до успіху" http://uspih.iteach.com.ua/

Кiлькiсть переглядiв: 491

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.